یکشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۳
بازدید : ۸۹
منبع : سازمان حمل و نقل ریلی
تاریخ درج : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۳
جهش عمرانی کلانشهر شیراز به چله خود رسید/ افتتاحی دیگر برای لبخند شهر
شهردار کلان شهر شیراز: برای تامین واگنهای مترو در سطح ملی، خواهان پیگیری از استاندار محترم فارس هستیم
تقاطع غیر همسطح شهدای حرم احمدبن موسی(ع) در کاهش ترافیک و تصادفات نقش موثری دارد
استاندار فارس در آیین افتتاح و بازگشایی پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: خوشبختانه امروز مجددا در شهر شیراز جنت تراز با همت و تلاش و پیگیری و مدیریت شهردار شیراز و عنایت و کمک رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز شاهد افتتاح یکی از پروژههای مهم، تاثیرگذار و کلانشهر شیراز هستیم.
حسینعلی امیری ادامه داد: به سهم خود از شهردار با کفایت شیراز و اعضای شورای اسلامی شهر برای شتاب گرفتن کارهای عمرانی در شهر شیراز تشکر میکنم که نشانه همدلی و اعتماد متقابل میان شورا و شهردار شیراز است.
وی در ادامه از شهرداری شیراز و اهالی این محل برای اجرای ۱۵ هکتار تملک به جهت همکاری در تملک و مدت زمان ۲ سال به نتیجه رسیدن پروژه تشکر کرد و این پروژه ۱۱۰۰ متری را یک شاهکار دانست که در این مدت کوتاه به نتیجه رسیده است و از پیمانکار پروژه هم قدردانی میکنم.
استاندار فارس، ترافیک را یکی از مشکلات کلانشهرهای کل دنیا دانست و عنوان کرد: توسعه شهرها و ارتقای سطح رفاه مردم قطعا ترافیک را در پی دارد، ما با مشکل خودرو تکسرنشین در کلانشهرها مواجه هستیم و اجرای این تقاطع در کاهش ترافیک مؤثر است.
امیری ادامه داد: وقت ارزشمندترین دارایی انسان است که در ترافیک به هدر میرود و اجرای چنین پروژههایی نیاز به مطالعه دارد و باید در چارچوب طرح جامع شهر دیده شود.
وی با اشاره به مبحث جلوگیری از آلودگی محیط زیست گفت: کلانشهر شیراز پایتخت محیط زیست کلانشهرهای آسیا شناخته میشود و اجرای این پروژهها برای چنین شهری حائز اهمیت است و موجب صدق این عنوان میشود.
نماینده عالی دولت در فارس گفت: به نتیجه رسیدن طرح جامع شهر در اجرای چنین پروژههایی همزمان با توسعه شهر و حل ترافیک شهری مثمر ثمر واقع شده است و در خروجیها و ورودیهای شیراز شاهد ارتقای رفاه اجتماعی هستیم.
امیری افزود: گزارش افتتاح تونل سه هفته قبل در شیراز و این تقاطع باید مستند شود و اسنادی برای استفاده در بخشهای آموزشی شوند، زیرا در بخش فنی و مهندسی در دانشگاهها، هنرستانها و دانشکدههای عمران قابل تدریس است.
استاندار فارس با اشاره به کاهش تصادفات گفت: یک تکلیفی نسبت به جان مردم داریم و اموراتی که با کارشناسی در حوزههای ترافیک انجام میشود حائز اهمیت ویژه است و خیر دنیوی و اخروی را دارد و علاوه بر کاهش ترافیک در کاهش تصادفات موثر است و موجب رضای خداست و استانداری فارس آماده هرگونه همکاری با شهرداری شیراز است.
وی با تأکید بر موضوع مترو و تامین واگنها که مورد تأکید شهردار شیراز است، هم بیان کرد: در سطح ملی برای تأمین واگن مترو پیگیری میکنم و در کنار شورا و شهرداری شیراز هستیم.
امیری از نیروی انتظامی و پلیس راهور هم برای اجرای این پروژههای عمرانی تقدیر کرد.
ایجاد رضایتمندی مردمی با نگاهی بلند در خدمترسانی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه ما مأموریت خود را با برنامهمحوری و نگاهی بلند برای تأمین رضایت مردم تعریف کردهایم، اظهار کرد: این پروژه نیز یکی از همان مصادیق است که زودتر از موعد مقرر به مرحله خدماترسانی به مردم رسیده است.
سید ابراهیم حسینی افزود: هدف اصلی این پروژه تامین رضایت مردم و تحقق برنامههای بزرگ شهری است.
وی ویژگیهای این پروژه را از منظر اقتصادی، رفاهی، ترافیکی و فرهنگی دانست و گفت: این پروژه بهدلیل ابعاد مختلف، آثار فرهنگی و خدمات شهری آن مورد تأکید قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: در دهه فجر این پروژه به طور نهایی افتتاح شود.
حسینی از مردم بابت همکاری و حمایت از این پروژه تقدیر کرد.
شهرداری شیراز در ایمنسازی کمربندی موثر عمل کرده است
شهردار شیراز در آیین افتتاح و بازگشایی پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی(ع) با اظهار شکر بابت بارش مجموع ۱۱۰ میلیمتری بارندگی در این کلانشهر، از آمادگی کامل شهرداری شیراز طی این بارندگی خبر داد.
محمدحسن اسدی با قدردانی از حضور استاندار فارس و معاونت عمرانی استانداری فارس، پلیس راهور، اعضای شورا و مدیران شهرداری، اصحاب رسانه، پلیس راهور، مردم و یاوران شورا، شرکت سد و عمران پارس گستر بهعنوان مجری پروژه و همراهی و همکاری تشکر کرد.
وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ شاهد تجهیز کارگاه پروژه بودیم اما بخاطر مسأله تملک ۱۵ هکتار ملک در شهر، اجرای تقاطع به طول انجامید.
این مقام ارشد مدیریت شهری گفت: خوشبختانه مناطق ۵ و ۹ شهرداری شیراز کار تملک را بدون یک نفر ناراضی انجام دادند و این پروژه در نوبت شب هم اجرا شد و امروز این پروژه در تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی(ع) «احمدبن موسی(ع)-نواب صفوی- کمربندی» به بهرهبرداری و افتتاح رسیده است.
به گفته اسدی؛ محور کمربندی در جنوب شیراز ۴۲ کیلومتر است که در این ۴۲ کیلومتر چندین تقاطع توسط شهرداری شیراز احداث شده است، در حالی که در کمربندی، راه و شهرسازی وظیفه دارد.
وی افزود: پلی که امروز به طول ۱۱۰۰ متر به افتتاح رسیده هم در کمربندی است و سعی داریم ادامه پروژه تا دهه فجر به اتمام برسد.
شهردار کلانشهر شیراز گفت: با تکلیف شورای اسلامی شهر، ۱۸ کیلومتر از کمربندی ۴۲ کیلومتری جنوب را متقبل شدیم که شانه سازی، مناسب سازی، ایمن سازی، درزگیری، تراش آسفالت و ... توسط شهرداری شیراز انجام شد و طبق آمار پلیس راهور در این ۱۸ کیلومتر در نوروز ۱۴۰۳ یک نفر کشته نداشتیم.
این مقام ارشد شهری ادامه داد: راه و شهرسازی در کمربندی قائم و سفیر دو تقاطع را شروع کرده ولی بخاطر تملک کار تعطیل شده و از استاندار فارس در آستانه روز حملونقل خواستار رسیدگی و مساعدت در این خصوص هستیم و در روز حملونقل پروژههایی افتتاح میشود.
اسدی تصریح کرد: برای تامین واگنهای مترو در سطح ملی، خواهان پیگیری از استاندار محترم فارس هستیم. شهرداری شیراز در مترو اقدام خوبی داشته است اما در خط ۲ مترو یک رام واگن بیشتر حرکت نمیکند، خط یک مترو خوشبختانه خوب است و خوب به مردم خدماترسانی میکند.
وی از مساعدتهای استاندار فارس قدردانی و عنوان کرد: برای اجرای این پروژهها، کارگران و رانندگان و تمام دستگاهها از استانداری و تمام دستگاههای خدمات.رسان پای کار بودند و این تعامل منجر شد این پروژه بزرگ ظرف ۲ سال به بهرهبرداری برسد.
شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در کمربندی به تعهدات خود عمل کردهاند
نایبرئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین افتتاح و بازگشایی پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی(ع) با تسلیت دهه فاطمیه گفت: برای افتتاح پروژهای که ظرف ۲ ساعت انجام میشود، بیش از ۲ سال تلاش شبانهروزی به انجام رسیده تا اکنون شاهد باشیم این پروژه به اتمام رسیده است.
محمدتقی تذروی از تمام دستاندرکاران ازجمله پلیس راهور و شهردار و شهرداری شیراز و همچنین پیمانکار پروژه تشکر کرد و افزود: محمدهادی ایمانیه استاندار پیشین فارس در کاهش آمار تصادفات به ما کمک کرد و از استاندار کنونی فارس تقاضا داریم با مساعدت خود این آمار را به صفر برساند.
وی از استاندار فارس خواست تا آن دسته افراد و سازمانها که به تعهدات خود عمل نمیکنند برایشان ترک فعل در نظر گرفته شود.
نایبرئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به تعهدات خود در کمربندی جنوب و احداث تقاطعها پایبند بوده که منجر به کاهش آمار تصادفات و جان باختن ناشی از تصادفات شده است.
تذروی عنوان کرد: وقتی آمار تصادفات پایین بیاید بسیاری از مشکلات مردم هم کم میشود و تلاش در این کار اقدام مؤثری در خدمترسانی به شهروندان است.
تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی(ع) بزرگترین تقاطع شهری کشور است
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز این گفت: این بازگشایی در چهلمین جهش عمرانی کلانشهر شیراز به انجام میرسد.
محمد امین ادامه داد: این تقاطع عظیم در مناطق ۵ و ۹ شهر شیراز واقع شده و پیمانکار سد عمران پارس گستر و و ارزش روز پروژه با احتساب تملک ۷۶۰ میلیارد تومان است که عملیات عمرانی آن آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و فاز یک پارسال بهرهبرداری شد.
وی این تقاطع را بزرگترین تقاطع شهری کشور دانست و گفت: طول نهایی تقاطعها، ۵ کیلومتر است و سطح اشغال هم ۲۲ هکتار است که از ۶ پل تشکیل شده، ۲ پل برای اتصال بزرگراه امام خمینی(ره) به بولوار احمدبن موسی(ع)، ۲ پل برای اتصال بولوار نواب صفوی به بزرگراه امام خمینی(ره) و ۲ پل هم در ادامه نواب صفوی جنوبی قرار دارد.
به گفته وی؛ در این فاز ۱۱۰۰ متر طول پل است، ۱۲.۵ متر عرض عرشه، ۳۲ شمع و ۵۲ ستون برای احداث این فاز انجام شده است.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه تسهیل و هدایت ترافیکی در بولوار احمدبن موسی(ع) و در بزرگراه امام خمینی و بولوار نواب صفوی است، همچنین به واسطه دسترسی شهرکهای جنوبی مثل حجتآباد و مهدیآباد و شهرک سامان می.توانند با عبور از این تقاطع به مرکز شهر دسترسی یابند که به این ترتیب از حجم ترافیک شهری از کمربندی جنوب کاسته و موجب افزایش ایمنی در بزرگراه امام خمینی(ره) میشود.
امین اعلام کرد: سه دور برگردان ناایمن در این بزرگراه با احداث این تقاطع جذب میشوند و ۶۵ پلاک در تملکها با مساحت ۱۵ هکتار برای اجرای پروژه انجام شده است که رقم بالایی برای پروژه شهری است و از شهرداران مناطق، معاون مالی و اقتصادی و شهردار جهادی شیراز بابت آن تشکر ویژه داریم.
وی گفت: برای تسهیل عبورومرور شهروندان حین اجرای پروژه ۳ کیلومتر راه سه بانده احداث سد و رکورد بزرگترین بتنریزی کشوری شکسته شد و معادل ۳۵۰۰ متر مکعب در یک روز بتنریزی انجام شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: راهاندازی نوبت شب در این پروژه موجب شد تا بجای ۴ سال ظرف ۲ سال به اتمام برسد.